wspólny wod kraków

Trening wydajny zyskuje na popularności wśród osób ćwiczących na siłowni. Ten typ treningów naśladuje ruchy z dziennego życia oraz wspomaga zapobiegać urazom. Regularnie wykonywany ma prawo podnieść elastyczność oraz równowagę. W efekcie będziesz w stanie wykonywać wszystkie codzienne czynności bezpiecznie oraz efektywnie. Sportowcy oraz kulturyści angażują się w trening funkcjonalny też po to, aby:

•    wyleczyć się z kontuzji
•    zróżnicować treningi
•    ćwiczyć wskazane mięśnie.

Co to jest trening funkcjonalny?

box kraków

Większa część miłośników fitnessu słyszała o treningu funkcjonalnym, jednak tylko nieliczni zdają sobie sprawę z tego, co to ściśle mówiąc oznacza. Ta forma aktywności fizycznej istnieje od dziesięcioleci. Początkowo była użytkowana przez fizjoterapeutów do rehabilitacji. Lekarze zalecali go pacjentom z zaburzeniami ruchowymi. Obecnie trening funkcjonalny stał się fundamentem wielu planów ćwiczebnych.

Jakie profity niesie trening funkcjonalny?
Funkcjonalne ćwiczenia treningowe mogą podwyższyć siłę oraz wytrzymałość, spalić kalorie i odzyskać formę mięśni po kontuzji. Wspierają też układ sercowo-naczyniowy i dostosowują sprawność fizyczną.
Inną zaletą jest to, że większość treningów można wykonywać zarówno w domu, jak i na siłowni. Najlepsze wyniki uzyskuje się, kiedy ruch jest nieograniczony. Natomiast niektóre ćwiczenia siłowe działają najpoprawniej, kiedy ruch odbywa się tylko w jednej płaszczyźnie (zwłaszcza w kulturystyce). W zależności od Twoich potrzeb i celów, możesz te ćwiczenia zaadaptować pod siebie, tym bardziej, że ten rodzaj treningu jest bardzo dobry zarówno dla początkujących, jak i fachowych sportowców.